mandag 30. mars 2009

mandag 30.mars

Jeg er ingen dyretolk. Men jeg syns tydelig jeg hørte Kango si:” F….i h..  og jæ… kjerring “i kveld.  Akkurat som Nalle gjorde, forstod han nok hva som ventet da jeg ba han være med på badet. Og opp i badekaret – nei, det nytta ikke. Glup som jeg er (?) bandt jeg min hund ved sluket i golvet og tok dusjen over fra badekaret. Hunden ble rein etterhvert, og vi vassa i vann. Det sluket virker ikke helt slik som jeg trodde ! (Neste gang skal vi bruke dusjkabinettet på stølen)

Å tørke min Kango med hånkle eller føner kan du bare glemme. Han RISTER seg tørr. SJØL. Og  mor tørker febrilsk  opp vann fra badegolv OG spor etter våt hund ellers i huset.

Hva mer er å fortelle ? Jo, jeg lurer litt om han forstod at ei hel grillpølse etterpå var belønning fordi han hadde bada, IKKE fordi han hadde løpt rundt hele huset og rista våt pels…

Nå sover han – med ganske våt pels ( og kanskje ørlite grann fornærma ?) Ikke vet jeg.

DSCN1258

3 kommentarer:

  1. Å herregud (liten g) Berit og Kango...
    Nå får Nalle og Kango noe å prate om!!! Skal vi ha på dem ørlitegrann Old Spice på neste spraderunde i Nesbyen ;o)

    Jeg måtte dessverre le så høgt av denne badeseansen, at Bjørn våkna.

    SvarSlett
  2. Velidg godt fortalt, Berit! Må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet etter hvert som jeg leste....:-) Det å springe rundt med våt pels og riste seg akkurat der det passer, gjør Snorre, også. Jeg får han til å riste seg 3-4 ganger først i badekaret med dusjforhenget trukket for, men med den tjukke pelsen er det mye vått igjen...

    Nøve: God idè - ta på gutta litt old spice neste gang dere ruler Nesbyen - det må jo bare bli vellykket. Både ser bra ut og lukter godt!!!

    SvarSlett
  3. Herlig badehistorie! Milli står for tur nå i påsken en gang.... Hun kommer til å stirre meg i senk med "hvordan kan du gjøre dette mot meg" -blikket...

    Ha en god påske. En ekstra hilsen fra Milli til Kango:o)

    SvarSlett


Julestemning på fjellet