søndag 24. mai 2009

Vestlandet

I går starta vi tidlig fra Nes og hadde en fin biltur i flott vær Hol – Aurland. Men de gamle tunellene er jammen både smale og mørke, kan ikke si jeg stortrives der. Mye snø igjen over fjellet.

Sogn 001

Her ser vi ned i Aurland, og jeg gruer litt for nedstigningen:

Sogn 002

Vel frame i Undredal ble vi tatt imot av 60årsjubilanten med lunsj på brygga – smaksprøvene på lokal geitost førte til at vi kjøpte med oss både hvit og brun ost og salt smør. Nam nam.

Omvisning i Undredal kirke, den eldste stavkirka i Norge som er i bruk, og en av de minste. Jeg fikk tatt et par bilder inne før guiden kom og sa fotografering forbundt..

Sogn 003 Sogn 006

Sjekk den lysekrona !

Sogn 005

Sogn 004

Så gikk turen tilbake til Flåm med nydelig middag og trivelig lag på Fretheim hotell.

Heimturen tok vi over Lærdal – Hemsedal. Nye fine veier og tuneller siden sist vi kjørte her – men det er jo snart en mannsalder siden.

Kango lå og sov ute i huset sitt da vi kom heim. Han hadde hatt en fin dag på Låplassen med 2 timerstur i skogen og selskap av Sunniva, Anita og Marte.

1. Det må bare ha vært en alldeles nydelig tur - så flott landskap og kirken er jo også noe spesiell...Godt du fikk tatt noen bilder..;-)

2. Neste helg kommer vi oppover, lar Milli bli igjen hos Nalle og på lørdag setter vi kursen mot Lærdal, så kjører vi Aurland/Hol hjem igjen. Etter å ha sett bildene dine så gleder jeg meg enda mer Berit:o)))

3. Til og med været flotta seg for dere, så bra :o)
    Gry, dere får ta minst ett par overnattinger på de gamle,fine hotella - Berit kan sikkert anbefale noen ;o)

4. Heldige Nalle som får besøk !

5. Så koselig å lese, jeg har bodd i Aurland i 2 år, gått på skole der, flott natur :) Har gått aurlandsdalen endel ganger, anbefales for de som ikke har gått der! :)